מושב בנושא תקשורת, פסיכיאטריה ומשפט – יחסי הגומלין

Rate this post

עו"ד עדנה שקל: לחץ תקשורתי תיקן ליקויים בהגבלות פסיכיאטריות 

מושב ייחודי בנושא "תקשורת, פסיכיאטריה ומשפט – יחסי הגומלין" התנהל בערב עיון שקיימה ועדת פסיכיאטריה פסיכולוגיה ומשפט של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, בראשותה של עו"ד עדנה שקל. 

המושב נערך ביום 13.6.17 בסמוך לאחר פרסום הדו"ח לבדיקת הגבלה מכנית בבריאות הנפש: הקשירות והבידוד, שחובר על ידי ועדת ההיגוי להפחתת הגבלות מכאניות (מאי 2017).

הדו"ח אישר את הביקורת החריפה שנשמעה כלפי ההגבלות והוא קובע כי קשירות ובידוד – אינם כלים טיפוליים, וכי היעד הוא להפחית בהם במידה רבה עד לביטולם המוחלט. 

פרופ' אבי בלייך, שהיה חבר בוועדת ההיגוי ובאותה עת כיהן גם כראש המועצה הלאומית לבריאות הנפש, עמד על המסע המטלטל, החל מהסערה התקשורתית על קשירות חולים בבתי חולים פסיכיאטריים ועד לגיבוש מסקנות הוועדה. 

בעקבות פרשת נועה (שם בדוי) שנקשרה מעל 20 יום התעוררה מחאה חברתית ופרצה סערה תקשורתית שהובילה לממצאי הדו"ח האמור. עו"ד עדנה שקל ציינה בפתח המושב כי אולי המסקנה היא שרק לחץ תקשורתי מתקן ליקויים פסיכיאטריים קשים ולאף גורם אחר אין כוח דומה. 

המחלוקת בנושא ההגבלות הפסיכיאטריות מדגימה את היחסים הבעייתיים שבין עולם הפסיכיאטריה לבין התקשורת, המשמיעה את המחאה החברתית, כאשר המשפט מתבקש להכריע. 

בנוסף לפרופ' אבי בלייך השתתפו במושב, בין היתר, כבוד השופט שמואל ברלינר, שופט בית המשפט המחוזי חיפה, פרופ' משה קוטלר, ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב, לשעבר מנהל המרכזים לבריאות הנפש באר יעקב- נס ציונה מב"ן שב"ס וכן העיתונאי יגאל סרנה.

ערב העיון צולם והועלה ליוטיוב לערוץ מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין. 

נגישות