עו"ד עדנה שקל: פסיכיאטריה חדשה- פסיכיאטריה משוחררת מכבלים

Rate this post

בשיחה גלויה ופוקחת עיניים, עם עו"ד עדנה שקל, יו"ר ועדת פסיכיאטריה פסיכולוגיה ומשפט, מחוז ת"א – לשכת עורכי הדין, פרש פרופ' משה קוטלר את החזון שלו לפסיכיאטריה חדשה.

פרופ' קוטלר נמנה על דמויות המפתח של הפסיכיאטריה בארץ, ושמו הולך לפניו למרחוק. הוא פרופסור אֶמֶרִיטוּס לפסיכיאטריה באוניברסיטת תל אביב, בעל ניסיון עשיר שצבר במהלך 40 שנות עבודה, והוא כיהן בתפקידים מרכזיים בעולם הפסיכיאטריה, כמו למשל, מנהל המרכזים לבריאות הנפש באר יעקב- נס ציונה מב"ן שב"ס; יושב ראש של המועצה הלאומית לבריאות הנפש, וכן – משנה לדֵּקָן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב.

באומץ וביושר אינטלקטואלי נדירים, בביקורת עצמית ובהומור דק, התייחס פרופ' קוטלר לסוגיות מרכזיות בפסיכיאטריה בת ימינו, שעדיין סובלת מתפישות ודרכי פעולה אנכרוניסטיים ופוגעניים. במהלך השיחה עמד פרופ' קוטלר גם על אמצעי הכפייה הפסיכיאטריים (ובהם, אשפוז כפוי, קשירות, בידודים), התייחס להשפעותיהם הקשות וגילה את שאיפתו לשחרר את הפסיכיאטריה ואת החולים מאימתם. בנוסף, התייחס פרופ' קוטלר גם לביקורות חריפות שנמתחו על תרופות פסיכיאטריות, אבחון וטיפול יתר ועוד, בספרים: "לא נורמליים" מאת הפסיכיאטר הנודע פרופ' אלן פרנסיס וכן "אנטומיה של מגיפה" מאת רוברט וויטאקר. לדבריו "תם זמנו של המוסד הפסיכיאטרי הטוטליטרי", והוא מבהיר עמדתו ללא מורא ובראיה מעמיקה ואנושית, רגישה לזכויות אדם. במפגש בין המשפט לפסיכיאטריה מעלות אלה חשובות מאין כמותן.

כתיבת תגובה

נגישות